11/08/2008

Italien och Svärföräldrar

På Fredag bär det av på sommarens andra och sista riktiga semester. Italy here we come! Ska bli helt fantastiskt att få återvända till mina drömmars land och denna gång med min kära Italienska pojkvan. Första 3 dagarna ska spenderas i Como, där hans föräldrar bor. Comosjon-området ar känt for att vara väldigt snobbigt,dyrt men sagolikt vackert. Många kändisar, som t ex var käre Zlatan, har hus där och jag ser verkligen fram emot att få strosa hand i hand med min älskling längst vattnet i solnedgångenoch spana in lyxhusen.

Det lilla problemet ar dock hans föräldrar. Har träffat hans pappa en gång över en kort middag men aldrig ens sett hans mamma. De ar Italienare (sa klart) och i alla fall mamman pratar inte ett ord engelska. Kul liksom, det är redan svårt att kommunicera med svärföräldrar och nu pratar de inte ens något av mina språk Sen i helgen kom presentideer på tal och det visade sig vara svårare än jag anat. Först och främst ar de superkräsna och när jag ändå försökte komma på något bra att ge dem avvisades varenda forslag av min pojkvan. Nej de äter inte choklad eller godsaker, nej de vill inte ha något ätbart, nej te ar inge kul, nej de dricker inte alkohol, nej det far inte vara for dyrt, nej inget krimskrams for det slänger de bara, nej ingen bok for de forstar inte engelska.... Men herre jenus liksom, vad ska jag ta med då???

Efter 3 dagar i Como fortsätter resan ner mot västkusten och vi ska stanna 5 dagar i Viareggio. Min pojkvan, som liksom mig älskar att planera, har helt själv tagit på sig planerarrollen och vi har varenda kvällspäckad med aktiviteter, allt frän romantiska middagar, pianobarer till en helkväll på en av Italienstrendigaste nattklubbar. Har an sa länge inte protesterat men jag kanner lite att jag vill se vad jag kanner for när jag ar på plats. Men uppskattar samtidigt hans engagemang!

De sista 3 dagarna ska jag ner till Rom och hälsa på min farmor. Hoppas hinna med en del shopping, några goda espressons och lugna promenader. Staden som jag hatade över allt annat när jag var liten ar nu nästan staden jag älskar mest att besöka När jag var liten var jag tvingad att åka till Italien under sommaren och det var då inte alls lika kul. Jag ville ju åka på ridlager precis som mina vanner... Nu när jag väljer själv när jag vill åka dit bara älskar jag staden; kulturen, shoppingen, vädret, människorna ja allt ar toppen! Can't wait to go!!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...