31/12/2016

Gott Nytt År



Årets sista dag är kommen och här hemma flyter förberedelserna inför kvällens partaj på för fulla ös. Jag och C ska fira in det nya året med 11 av våra vänner och planen är en 8-rätters middag, lekar och dans. 

Jag började dagen idag med att fundera över det gångna året. Vad har jag uppnått? Vad har varit bra? Vad har varit mindre bra? Sammanfattningsvis skulle jag säga att det har varit ett ganska medelmåttigt år. Det har bjudit på en hel del väldigt bra stunder men även en del sjukdom och sorg. 

Jag kommer framför allt minnas 2016 för året för två goda ting; att jag tog körkort och att jag förlovade mig. Jag kommer även minnas flera härliga resor, vänners fantastiska bröllop och året då min bästa kompis Cicci fick sin lilla pojke. Även karriärmässigt har det gått framåt då jag sen i somras vid sidan av min redovisningsroll börjat jobba deltid inom treasury och har fått den tjusiga titeln group cash manager. 

Det finns även en hel del tråkigheter jag skulle kunna börja rabbla upp men jag väljer att inte göra det. Människan är en sån fantastisk varelse att den för det mesta sorterar bort tråkigheter och väljer att mestadels minnas de bra tingen och det vill jag göra med 2016. 

Jag vill önska er alla ett riktigt gott nytt år och jag hoppas från hela mitt hjärta att 2017 ska bli ett riktigt bra år!

xoxo

3 comments:

  1. Gott nytt år fina du! 2017 blir ett bra år ska du se!

    ReplyDelete
  2. Hej och gott nytt till er! Tycker det låter som ni haft ett ganska bra år trots allt. Kram och hoppas på ökat bloggande 2017 ;) Kram

    ReplyDelete
  3. Gott nytt år fröken Graff! Hoppas 2017 blir super =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...