04/12/2016

Ett par dagar i Lund





I början av veckan var jag och C nere i Lund. Min bästis är inlagd på sjukhuhs och jag kände ett starkt behov av att få träffa henne så det var bara att tuta och köra de 60 milen det är dit ner. Ibland uppskattar jag inte hur stort vårt land är... 

Det var två väldigt intensiva men väldigt bra dagar nere i söder. Vi fick träffa min bästis lille nyfödding som ännu ligger på neonetal och jag blev så klart dödskär på studs. Så liten, och såå söt! Jag fick även lite egen tid med bästis vilket vi bägge behövde. På kvällen bjöd jag och C ut bästis man ut på middag, åt Italienskt på restaurang Vespa och satt och småpratade i massa timmar. Tog även en kvällspromenad runt centrala Lund. 

Även på morgonen dagen efter blev det mer promenader och Lund visade upp sig från sin bästa sida med strålande sol. Jag har varit i Lund förrut och tycker väldigt mycket om staden. Helt klart en stad jag skulle kunna tänka mig bo i. Jag och bästis mamma hittade ett supermysigt fik där vi drack te och åt bullar och där vi pratade inte bara med varandra utan även andra gäster och ägaren. Händer ju sällan i Sthlm att man kliver in på ett café och man börjar prata med de andra besökarna men här verkade det helt normalt. Tänk vad Sthlm har att lära från småstäderna... 

Men som sagt snabba men bra dagar nere i Lund och jag tror mig vilja åka ner dit rätt snart igen. Det här med lång distans mellan mig och de jag älskar har jag verkligen fått nog av. Kan inte bara alla bo här i Råcksta, livet vore så mycket enklare då :) 

xoxo

4 comments:

  1. Vad mysigt att ni fick eran tid tillsammans trots den långa resan! Kramis

    ReplyDelete
  2. Hej. Så mysigt att du åkte ner. Såg på facebook. Så sorgligt. Stor kram till dig

    ReplyDelete
  3. Att du inte hörde av dig😥

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...