18/12/2016

Julfester, Kentkonsert och annat smått och gott




Som ganska väntat bara flyger december fram med stormsteg. Idag är det redan fjärde advent och december har hitintills bjudit på massor av skoj samtidigt som det lite känns som jag lever under en konstant stress både hemma och på jobbet. Inte ens enda julklapp har jag köpt heller. 

Ovan är två bilder från årets personaljulfest. I vanlig ordning stod jag för planeringen och i år valde jag ett traditionellt julbord på Järntorgspumpen i Gamla Stan. Innan julbordet anordnade jag ett musik-quiz på kontoret och bjöd på glögg och pepparkakor. Efter julbordet gick vi vidare till en hårdrocks-bar och kvällen avslutades sent. Trots att maten på Järntorgspumpen inte var av det bästa slag så var kvällen lyckad och jag tror de flesta var nöjda. Det här var förra torsdagen.

Förra helgen bjöd även på två supermysiga jultillställningar. På lördagen var vi på den årliga Lucia-middagen hos vänner i Västerås. Det är tredje året i rad jag är med och det är alltid lika trevligt. Det är goda vänner till oss som vi inte träffar alls ofta och därför blir Luciatraditionen extra härlig. Vi sov över i Västerås och på söndagen åkte vi direkt till ett supermysigt glöggkalas ute på Färingsö här i Stockholm. Verkligen en superjulig, social och mysig helg men samtidigt undrar jag varför allt ska ske samtidigt. December är knökfullt med mysiga tillställningar medan hösten mest är grå. Borde man inte sprida ut allt julmys lite mer?


Nu i torsdags var jag, C och några fler och såg Kent på Tele2 arena. Den otroligt omtalade avskedsturnén visade sig nå långt över mina förväntningar. Jag är inget riktigt Kent-fan men uppskattar flera av deras låtar och texter men jag hade aldrig kunnat föreställa mig vilken stämning de skulle kunna skapa. Att publiken bestod över närmare 40 000 åskådare gjorde i och för sig sitt men sceneffekterna, låtvalen och sången var verkligen riktigt bra framförda. 


I fredags var det dags för mer kalas på jobbet. En kollega ska sluta och jag hjälpte honom att dra dra ihop lite folk för en liten avskedskväll. Vi började med att fixa färgglada drinkar på kontoret och gick sedan till restaurang Niklas för en riktigt god middag. Därefter blev det lite öl på Swedish Brewings egna bar Beer and bubbles. Kollegan som ska sluta är en av de jag kommit närmast på kontoret så jag är allt annat än glad att han går vidare men vad ska man göra...



Igår hade jag mitt årliga tjej-glögg-mys hemma. Jag bakade lussekatter på morgonen och hela eftermiddagen mös jag ihop med tjejerna. Vi blev färre än vanligt men det blev en kul mix folk och när sista tjejen packade sig hem gick jag nöjd till sängs.


Idag är det fjärde advent och vi har haft en riktigt slö dag här hemma. Jag är hundvakt vilket nog är tur då lilla vovven fick mig ut på både en härlig morgonpromenad och en långpromenad vid lunch. Livet i förorten bjuder, som ni ser på bilden ovan, på riktig halkbana idag och man får verkligen ta sig fram försiktigt men vädret har varit riktigt härligt med någon enstaka minusgrad och sol. Mindre än en vecka kvar till jul och jag tror och hoppas att veckan som kommer ska bli lite lugnare både på jobbet och hemma. Några enstaka julklappar ska införskaffas, maten ska lagas och sen ser jag fram emot en mysig julhelg hemma. 

xoxo

3 comments:

  1. Hej. Har saknat dina blogginlägg men ser nu att du haft det bra. Fina bilder. God Jul om vi inte hörs innan dess. Stor kram

    ReplyDelete
  2. Great friend pictures. You got so much love around you honey <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...