04/01/2017

Nyårsafton 2016









Gott nytt allesammans! Känns lite konstigt att det redan är 2017, känner att jag inte riktigt hinner med i min tid. Var tog 2016 vägen? Men nytt år betyder ny start! Det här året ska göras till ett bra år har jag bestämt. 

Nyårsafton blev toppenbra. Lite spontant bjöd vi in lite folk bara några dagar före nyår och det slutade med att vi var 12 vuxna och 1 barn som tillsammans firade in det nya året. Vi år en lyxig 8-rätters nyårsmiddag i havets tecken vilken blev väldigt god och uppskattad. Alla hjälpte så klart till att fixa och det märktes att alla hade lagt både engagemang, tid och pengar på sitt bidrag till kvällen. 

Vi satt länge och åt och plötsligt var det dags för tolvslaget som firades på vår garageuppfart där nyårseldar överraskade när vi kom ut. Supermysigt. Vi såg fyrverkerier, skålade in det nya året och tog lite kort innan vi en timme senare gick in igen. Därefter blev det ett musikquiz tätt följt av ostbricka, cocktails och dansgolv. Jag förvånade mig själv att piggt och glatt vara uppe och dansa (!) till närmare 05 på morgonen. 



Dagen efter var inte lika pigg men ändå var jag uppe relativt tidigt (vid 10:30) och åt brunch med översovande vänner, städade hela huset, åkte förbi återvinningen med flaskor och kartong och tog en långpromenad nere i Grimstaskogen. Kvällen spenderades ätandes rester och tittandes på HBO-serierna The affair och Westworld. 2017 har börjat och än så länge tycker jag det har betett sig bra mot mig. 

xoxo


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...