29/01/2017

Karon Beach





Karon beach var en härlig plats. Stranden var inte riktigt lika ren som i Bangtao men den var lika lång och vattnet lika fint. Sanden var av den så kallade "singing sand"-sorten vilket var riktigt coolt. Karon var lite mindre Svenskt men inte mindre turistigt för det. Det fanns i stort sätt inga restauranger eller barer på eller längst stranden men istället fanns det en en huvudgata med brett urval av det mesta. Jag gillade Karon för känslan. Folk från olika nationaliteter i olika åldrar samlades på stranden framåt eftermiddagen och spelade beach volleyboll (stor trend), badade, drack något svalkande, solade eller bara hängde. Där där typen av socialt umgänge som jag älskar. Karon erbjuder väldigt även vackra solnedgångar av den sort där solen går ner i havet rakt framför en. 

En av kvällarna besökte vi den kända "Karon temple night market". Den är uppbyggd kring ett par tjusiga tempel och erbjöd lite av det mesta. Vi vågade inte äta det de sålde men för den våghalsige fanns det hur mycket kul som helst att smaka på. Det fanns även ganska bra klädshopping vilken jag tyvärr inte utnyttjade i hopp om att finna fler marknader under resans gång. 

I Karon drack jag en av resans godaste fruktshakes. Ett litet gatustånd på vägen längst stranden sålde en mycket liten thailändska frukt-shakes (de säljs lite överallt) och jag beställde en med färsk passionsfrukt vilken jag fortfarande drömmer om. Helt magiskt god. 

Trots att jag egentligen tyckte bättre om Bangtao tycker jag Karon är ett bra resmål för den som vill uppleva lite mer än bara strandliv då Karon har den vita sandstranden men även ligger bara en kvart med bil från Patong, vårt nästa resmål vilket kom att bli resans näst största wow-känsla. 

xoxo

3 comments:

  1. Heeeej. Kul att ni är hemma. Såg att ni var på PhiPhi och Lanta, vad tyckte ni? I looove båda! KramC

    ReplyDelete
  2. Men såå härliga bilder, man blir inte alls avis. =)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...