27/01/2017

15 dagar i Thailand



Jag har varit i Thailand. 15 härliga dagar fulla med vita sandstränder, palmer, bad, spännande mat, vänliga människor och mängder med nya erfarenheter. Thailand bräckte mina förväntningar med hästlängder och nu i efterhand kan jag nog säga att det var en av de bästa resor jag gjort i hela mitt liv. 

Det var minst sagt en sista minuten-resa. 7 dagar före avgång bokade vi och samma dag insåg vi att varken jag eller C hade giltiga pass eller var vaccinerade mot hepatit A. Vi bokade första möjliga tid (lördag kl 07:10) på passenheten på Arlanda för att ansöka om nya pass. Räknade med att de skulle anlända 3 dagar senare och om inte så fick vi väl köpa de dyra provisoriska passen. Hepatit A-vaccinet var svårare då det visade sig att var slut i nästintill hela Sverige. Jag ägnade en hel förmiddag till att ringa runt till privata och statliga vaccinationskliniker och till slut, efter mycket om och men, så hittade jag ett litet ställe i Jakobsberg som kunde ta emot oss samma kväll. Det var 2 dagar före avresa. SMSet om att våra pass var klara kom samma morgon som vi skulle resa. Alla våra problem var lösta och bättre start på resan kunde vi inte fått. 

Flygresan ner gick bra. Jag delvis sov, såg film, läste bok, åt och jobbade. Flygrädslan höll sig mestadels borta de 10,5 timmarna vi var uppe i luften. Resan hem var längre. Jag hann se 3(!) filmer, läsa klart en bok, påbörja en ny ljudbok, spela spel, sova en timme, äta både mat och snacks och ändå tog resan aldrig slut. Den varade i 12 timmar och 25 minuter och jag var ordentligt trött på att sitta still när vi väl kom fram. 

Det var en helt fantastisk resa och den var precis alldeles lagom lång. Sista dagen blev vi lite mätta på thai-livet vilket gjorde att vi sedan var glada att få komma hem. Underbart borta men hemma bäst!

Jag kommer publicera bilder och berättelser från de olika platserna vi besökte allt eftersom här på bloggen.

xoxo

2 comments:

  1. Vilken fin bild på er, rena paradiset. Den får ni rama in =o) Kram

    ReplyDelete
  2. Such beautiful and cute couple <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...