28/08/2016

Mat! mat! mat!




Det har hitintills varit en helg i matens tecken. I fredags när jag kom hem från jobbet hade varken jag eller C någon lust att laga mat och istället för att köpa hem något passade vi på att köra en liten dejt-night ute. Jag googlade fram Brommas bästa sushi (som låg i Sundbyberg ish) och så vi tog bilen dit och avnjöt en fantastiskt god sushimiddag på deras uteservering. Restaurangen vi var på heter MGL sushi och ligger i Mariehäll/Annedal, servicen var lite långsam men maten var riktigt god och även väldigt vackert upplagd. När vi satt där och mumsade i oss vår sushi kom C's kollega förbi med sin sambo så plötsligt blev vår dejt-night en dubbel-dejt-night då de också beställde in mat och slog sig ner vid vårt bord. Väldigt trevligt.

Igår lördag hade jag en heldag med Jessica. Vi träffades på förmiddagen och kämpade oss igenom ett body combat-pass på Sats Hötorget. Därefter köpte vi med oss några smaskiga burritos från Zacalo på K25 som vi tog med till Kungsträdgården där vi åt dem i solen. Hela eftermiddagen ägnade vi åt shopping. Enda gångerna jag går på stan och shoppar är med Jessica. Vi promenerar helt enkelt från en butik till en annan och i nästan varje butik provar vi lite kläder. Jag är egentligen inte så förtjust att gå och shoppa men någon gång ibland, med en tjejkompis så där, är det lite kul. Efter flera timmar i butikerna hade jag köpt två prisnedsatta kjolar och en enkel svart tröja, roligare än så blev det inte. 

På kvällen mötte jag upp mamma och vi gick till Rörstrandsgatan, som numer blivit gågata, där vi efter mycket om och men valde restaurang Indian Garden brasserie. Vi satt på uteserveringen och åt smaskig grillad tandori-kyckling. 

Så, man kan säga att jag ätit väldigt mycket och inte överdrivet nyttigt den här helgen. Idag söndag har jag iaf börjat dagen med ett pass body balance och snart ska jag iväg på fika hos en barndomskompis på Färingsö. Jag ska köra bil helt själv för första gången, gulp.

xoxo

4 comments:

  1. Hej. MGL tycker vi också väldigt mycket om, kul att ni hittade dit bara så där. Kram

    ReplyDelete
  2. Men vad gott med sushi och så himla trevligt ni har haft det. Jag blir lika glad varje gång jag ser bilder på dig och din pojkvän för ni ser så glada och trevliga ut. Ni är verkligen så fina tillsammans <3 Kramis

    ReplyDelete
  3. Matiga helger är aldrig fel, mums!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...