21/08/2016

Att vara med hund





Jag älskar hundar! Hunden är tillsammans med hästen mitt absolut favoritdjur. Jag tror att det är deras tillgivenhet och gränslösa kärlek som får mig tycka så mycket om dem. Jag tycker också om både hunden och hästen då de är djur som får en att leva ett mer aktivt liv, som får en att komma ut oavsett väder och vind. 

Tyvärr har jag inte möjlighet att ha varken häst eller hund. Det hinns inte med helt enkelt hur mycket jag än skulle vilja. Jag är även allergisk vilket också sätter sig emot drömmarna.

Men istället för att vara matte till en egen hund är jag lill-matte till min mammas hund. Någon gång i veckan, ibland mer och ibland mindre, passar jag hennes lilla Powder puff-hund Stella. Just nu är mamma i Rom så jag har fått vara hundvakt i nästan en hel vecka, lite komplicerat men väldigt mysigt.

Eftersom mamma är pensionär har vi inget hunddagis till Stella så det blev lite pyssligt när jag skulle behöva ha vovven 3 hela vardagar. Som tur var är min arbetsplats och min chef väldigt flexibla så i torsdags fick jag tillåtelse att ha med Stella på kontoret för att sedan fredag och måndag (imorgon) jobba hemifrån. 

I fredags blev det mycket jobb och i helgen har det mest blivit plugg men tack vare lilla vovven har jag ändå kommit ut på 4 promenader per dag, något jag aldrig skulle ha gjort om hunden inte skulle varit här. 

Bild 1: Stella assisterar ekonomiavdelningen på kontoret.
Bild 2: Stella handleder övningsköraren
Bild 3: Stella tar med lill-matte på långpromenad i Grimsta naturreservat

Ja det var min helg i korta drag. Hoppas ni har haft det bra!

xoxo

3 comments:

  1. Så söt hon är :-) jag hade oxå velat ha hund men har samma problem... Allergisk och tidsbrist. Men men. Då är det ju perfekt att låna någon annans ibland ;-)

    ReplyDelete
  2. Hej. Verkligen perfekt att kunna ha hund så där lite då och då. Vi brukar få låna en hund ibland och barnen älskar honom men vi har heller inte tid för en egen hund tyvärr. Kram

    ReplyDelete
  3. Jag skulle inte kunna leva utan hundarna i mitt liv <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...