17/08/2016

Bröllop i Garpenberg














I helgen var vi i Dalarna eller rättare sagt i Garpenberg där C’s goda vänner från studietiden valde att gifta sig. Jag tycker att Dalarna är fantastiskt vackert och Garpenberg var inget undantag. Det var en otroligt rofylld och vacker plats med helt sagolik natur. De gifte sig i Garpenbergs kyrka och hade mingel och fest i Garpenbergs slott. Det var ett bröllop i pampig ära. Musikval både i kyrkan och på slottet satte den pampiga stämpeln och talen följde samma väg. C var tillsammans med en barndomskompis till bruden toastmaster och tillsammans gjorde de ett fantastiskt jobb då de lyckades få folk till både skratt och handling. Festen höll på till sent in på natten, jag drog mig tillbaka till mitt hotellrum på slottet strax före 02 medan C hängde kvar och stängde dansgolvet tillsammans med sina gamla vänner. C's vänner i Västerås, fd studiekamrater, är ett helt underbart gäng. Jag trivs så himla bra i deras sällskap och tycker det är otroligt synd att de ska bo så långt bort.

Dagen efter bjöds det på brunch på slottet där favoriten bland gästerna kom att bli de egengräddade havrevåfflorna. Såå goda! Därefter hann vi med en promenad runt slottsparken innan det var dags att sätta sig i bilen och köra hem.

Det var en riktigt härlig helg och ett bra avslut på vår semester. Sedan i måndags är jag med blandade känslor tillbaka på kontoret och vardagslivet tar nog snart fart igen.

xoxo

3 comments:

  1. Det ser underbart ut verkligen!! Jag älskar bröllop men ni får gå på många fler än mig ;) KramC

    ReplyDelete
  2. Vilket fint bröllop och det låter helt underbart! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...