05/08/2016

Jobb-ig vecka




Kan inte minnas när jag jobbat så mycket som jag har gjort den här veckan. Skulle gissa att det var under årsbokslut när jag jobbade som redovisningsekonom i Italien då jag kunde sitta till 10-11 på kvällen... Sedan jag började jobba i Sverige har jag sällan behövt jobba någon överdriven övertid och i rollen jag har nu, fortfarande redovisningsekonom men lite mer senior, har jag snarare haft för lite att göra än för mycket. 

Och det var faktiskt så allt började, jag kände att jag blivit lite för effektiv i min roll och ville ha lite mer utmaningar så jag gick till min chef  (J) och bad om nya ansvarsområden. Han framförde mina önskningar till högre makter och några månader senare blev jag kallad till kontoret i England och fick i stort sätt bara veta att nya ansvar var på G. Väl på plats visade det sig att lilla jag skulle ta över stora delar av jobbet från vår Group Treasury Manager och upplärningen påbörjades direkt. Det här var förra veckan. Så, den här veckan skulle nya jobbet påbörjas, samtidigt som jag har haft ett månadsbokslut att lämna in, för jag har ju kvar även min gamla tjänst. 

Med det nya jobbet har jag hela veckan haft en enorm support från J vilket jag är evigt tacksam för. Att vara två stycken erfarna ekonomer som kämpar för att förstå och ta sig igenom komplexa Excel-rapporter har känts så mycket bättre än om jag skulle ha suttit själv. Vi kompletterar varandra bra då en av oss är lite mer drivande och den andre har ett oändligt tålamod, två väl behövda attribut vid den här typen av komplext arbete. Hur som helst har veckan bjudit på över 10-timmars arbetsdagar och jag har varit helt slut när jag väl kommit hem. Men trots det har jag varje morgon känt mig positiv och glad när jag var på väg till jobbet vilket tyder på att jag ändå tycker att det är väldigt kul. 

Idag är det fredag och jag ska jobba halvdag. Resultatet av veckans slit ska skickas in och jag hoppas på lite feedback. Det kommer ta tid innan jag får rutin på alla nya sysslor, men när den dagen kommer så ska jag känna mig så himla nöjd med mig själv!

xoxo

9 comments:

  1. Hej. Vad duktig du är som ber om mer ansvar och slänger dig in i sånna utmaningar. Stort lycka till och trevlig helg. Kram

    ReplyDelete
  2. Roligt när det går framåt i karriären. Tycker du gör helt rätt att be om mer jobb och ansvar om du har tid och energi åt det.

    ReplyDelete
  3. Vad kul att det går så bra på jobbet! Och guld att ha en så bra chef som lyfter en.

    ReplyDelete
  4. Kul med nytt jobb men jobbigt när det verkar ha varit så mycket att göra. Hoppas det blir lite lugnare nästa vecka :)

    ReplyDelete
  5. Åh så spännande med de nya uppgifterna! :D

    ReplyDelete
  6. Grattis till nya jobbansvaren, duktigt av dig att be om mer jobb så här mitt i sommaren. KramC

    ReplyDelete
  7. Så himla duktig du är och bra jobbat :-D Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...