18/08/2016

Är det redan höst?






Lagom till att vi kom tillbaka till Stockholm sjönk temperaturerna drastiskt och jag har varit tvungen att ha jacka på mig om mornarna. Jacka är lika med höstkänsla för mig. Men vi är ju bara i mitten av augusti? I mitt sinne vill jag att det ska vara sommar i augusti och sensommar i September, sen kan hösten komma och jag kan burra in mig i filar, dricka tonvis med te och tända brasor och levande ljus. Samtliga ovan nämna bitar är fantastiskt mysiga men jag vill inte ha dem riktigt än. Just nu vill fortfarande kunna ha mina sommarklänningar dagtid och äta middag på altan på kvällen. Men man kan inte få allt man vill och den här veckan har vädermässigt inte varit mig till lags.

Hur som helst tycker jag att det är lite skönt att vara tillbaka till vardagen. Nu tänker många att jag är knäpp men jag är en sån där lite konstig person som gillar rutiner. Inte mer än semester så klart men jag trivs i ett aktivt och ganska strukturerat liv. Trots att jag är trött på morgonen när klockan ringer tycker jag om att komma upp i tid och komma iväg till jobbet. Jag gillar att få använda huvudet och vara trött i knoppen när jag lämnar kontoret. Hinner jag få med ett träningspass så även kroppen fått arbeta både mår och sover jag bättre. Sådan är jag.

Jobbet har gått bra den här veckan. Jag börjar allt mer få koll mina nya arbetssysslor vilket känns otroligt kul. Något som för bara 3 veckor sen verkade helt omöjligt börjar jag nu allt mer förstå mig på. Och jag älskar utmaningen med mina uppgifter och jag kan inte säga emot att det är lite av en självförtroendekick varje gång jag löser problem som uppstår.

På träningsfronten är jag igång igen. Har inga direkt mål vad jag vill uppnå med träningen men jag vill försöka få till både lite spinning, löpning, ett body pump pass och någon typ av yoga varje vecka. Ett härligt träningsflöde i vardagen helt enkelt.

Kvällstid är det mest körteoriplugg som gäller för mig de här dagarna. Men igår passade jag på att möta upp min barndomskompis Anna för middag på ett fik på Kungsholmen. Lite trevliga avbrott från plugget måste man ju få!

Ja men det var en liten update från mig. Hoppas ni alla har en fin vecka trots vädret :)
Bilderna är förresten från förra veckans semester nere på Västkusten.

xoxo

4 comments:

  1. Jag är också en rutinmänniska som gillar att ha en full kalender och känna att jag hunnit med mycket under en dag. Inget konstigt med det tror jag. Slöa hemma i en villa kan man göra när man blir pensionär.

    ReplyDelete
  2. Åhh vilken vacker plats!

    ReplyDelete
  3. Jag tycker också det är trist att det är så kallt redan men det är kul att shoppa höstkläder=) KramC

    ReplyDelete
  4. Beautiful pictures

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...