20/08/2015

Nya villan alla vill se


Vi har nu haft vår villa i lite över tre veckor men två veckor av dem har vi varit bortresta. Vi stormtrivs! Verkligen! Idéerna flödar om hur vi vill förändra både tomt och hus för att göra det till vårt egna lilla paradis. 

Vi köpte inte ett renoveringsobjekt som Christoffer från början önskade för att kunna skapa sitt absoluta egna hem. Vi köpte heller inte et nybygge som jag först var inne på för enkelhetens skull. Vi köpte ett charmigt 50-tals hus utan egentligt behov av renovering men för ett pris så vi skulle ha råd med renovering och utveckling för att kunna få till det precis som vi vill ha det. Men det kommer krävas tid och energi för att lyckas med våra planer.

Tid och energi är något vi inte haft överdrivet mycket av den här första tiden i villan. Både jag och Christoffer har båda konstant mycket på scheman och får trixa och pussla för att få ihop allt. Vi är båda lyckligt lottade att ha otroligt många goda vänner och nu står vännerna som på kö för att få komma och spana in vår nya stolthet vilket är kul. Närmaste veckorna är fullspäckade med middagar, luncher och fika-visiter, 

Igår hade vi 4 av Christoffers nära vänner över på middag och plötsligt så frågade en av dem, Anton, vad det bästa och sämsta med vårt nya boende var. En väldigt svår fråga som jag fortfarande funderar på. Det är så mycket som är bra; villan i sig, trädgården(!), lugnet i området, de trevliga grannarna, närheten till tunnelbanan, våra gemensamma projekt, de fina hund-promenadstigarna m.m Men vad är det sämsta? Igår som svar på frågan klämde jag ur mig att jag inte gillar byggnadsställningarna på andra sidan tunnelbanan. Där håller de på att bygga Vällingby Parkstad med en blandning av radhus, parker och lägenhetshus vilket säkert kommer bli jättefint när det är klart. Men just nu är det riktigt fult. Christoffer såg lättat på mig och svarade att om det var det enda negativa så hade vi verkligen hamnat rätt, och det tror och hoppas jag att vi har!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...