27/08/2015

Hösten - en början på något nytt?

Bild tagen på Djurgården för 2 år sedan...


Stockholms försenade sommar ger oss fortfarande härliga dagar fulla med sol och värme men man märker att hösten är på ingång. Nu tänker jag inte vädermässigt utan planeringsmässigt.

Jobbmässigt så förstår man det genom att nya spännande projekt drar igång, för det gör de alltid på hösten. Allt för att inspirera och jag är ju en av de lättlurade för jag blir väldigt inspirerad. Tar nya kraftiga tag och har storslagna planer på vart jag vill komma med mitt jobb. Vidare har ett par jobberbjudanden ramlat ner i inboxen från andra företag som tydligen också satsar på en spännande höst. Trots att jag vill stanna när jag är blir man ju så glad!

Träningsmässigt är augusti/september ungefär lika hemska som januari/februari. Alla ska börja träna just de här månaderna på året. Alla bestämmer sig för att börja sina nya mycket ”bättre” liv fulla av träning och köerna på de bästa passen är sjukt långa om man inte är ute i god tid. Men den positiva sidan av hösten på SATS är att de alltid introducerar ett gäng nya klasser vilka jag alltid ser fram emot att testa. För att testa nytt är något jag älskar!

Själv undrar jag vad hösten ska erbjuda mig? På jobbet är möjligheterna oändliga och det är upp till mig att ta för mig. Men fritidsmässigt sitter jag i valet och kvalet om jag ska ta upp någon av mina före detta fritidsaktiviteter?

Eventuellt fortsätter jag på ridskolan, min plats är bokad och jag behöver bara skicka in 7000 kr och ta med mig ridhjälmen och åka dit. Jag älskade det i våras! Både stallivet, hästarna och sammanhållningen i gruppen fick mig verkligen att må bra. Men, det finns tyvärr ett men, stallet jag valde ligger väldigt långt bort. I rusningstrafik tog det minst 1,5 timme dörr till dörr. Eftersom min underbara pojkvän kom och hämtade mig varje gång gick ju hemresorna smidigare men annars skulle de ta en dryg timme de med. Det finns närmare ridskolor som egentligen säkert är bättre men de kostar mer och de har köer för att få en plats. Så alternativet är helt enkelt färingsö ridskola eller inget alls.

Nästa alternativ är att ta upp någon dans. I London gick jag på flera danskurser och njöt i fulla drag. Det var otroligt kul och bra träning. Men jag betalar ju för sats, de har dans, men inte riktigt på samma nivå.

Funderar även på att börja på kören igen vilken jag tyckte var kul. Dock tyckte jag gruppen var lite för stor och min kompanjon Cicci har nu flyttat ifrån Sthlm så då blir det inte riktigt samma sak. Kanske ska börja på en annan kör?

Yoga är något jag skulle vilja få mer tid för också. SATS har över 10 olika typer av yoga och vissa klasser och instruktörer är riktigt bra men en riktig yogastudio erbjuder en mycket mer avkopplande miljö än hetsiga SATS. Precis som med dansen känns det dock onödigt att betala för flera olika träningskort när jag eg redan har allt samlat på ett.

Ett annat alternativ är att börja med något helt nytt. Men vad skulle det vara?

Sista alternativet är att nöja mig med SATS och lägga min extra energi på vår villa. Det finns så mycket vi vill göra där men tiden inte räcker till.

Många aktiviteter börjar denna eller nästa vecka så jag har inte så mycket tid att tänka för att bestämma mig.

xoxo

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...