18/08/2015

En helkväll med Cicci


Min Cicci ska flytta. Min bästa kompis sedan jag var noll år gammal ska flytta ifrån stan och det gör mig ledsen. Att jag har bott utomlands i över nio år och därmed har flyttat från henne ett flertal gånger räknas inte. Nu bor jag hemma och vill ha mina fina vänner runt mig. Skämt åsido så visst är det tråkigt att hon ska flytta men jag tycker hon gör helt rätt och jag stöttar henne på alla sätt och vis. Det är verkligen en spännande och utmanande tid hon har framför sig. Hon har hälsat på mig nästan vart jag än har bott så snart blir det min tur att packa väskan för att hälsa på henne och hennes nya liv.

Ikväll passade vi på att ha en helkväll ihop. Vi träffades i Rålambshovsparken och körde ett friskis-gymapass i det gröna och slog oss sedan ner i solen och avnjöt en smaskig picknick innan vi avslutade med en kvällspromenad i solnedgången. Vi hade mycket att prata om. Våra liv är omringade av både glädje och sorg och ibland behöver man en god vän för att ventilera alla tankar och finna balansen i allt.

Åh vad jag kommer sakna henne. Men tur att vi har whatsapp, telefon och alla tekniska medel för att hålla en god kontakt trots lång distans.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...