17/08/2015

John and Lisas wedding in Stocka / Hudiksvall


















I lördags var jag och Christoffer på ytterligare ett bröllop. Det var min fina kompis Lisa som gifte sig med sin John uppe i deras hemstad Stocka utanför Hudiksvall. Det var en magisk dag där alla pusselbitar föll på rätt plats.

Ceremonin ägde rum på en liten ö strax utanför Stocka så alla gäster fick åka flotte dit. Bara det var otroligt fint. Vigseln var fantastisk och trots att jag gjorde allt jag kunde för att inte gråta rann tårarna vilt när samtliga gäster i slutet av vigseln överraskade brudparet att stämma in i sången "aldrig ska jag sluta älska dig".

Efter lite mingelmat med tillhörande bubbel bar flottarna gästerna tillbaka till Stocka hamn där middagen och festen hölls. Jag tror aldrig jag har hört så många kul tal under samma kväll - folk var så otroligt kreativa och vanliga tal blandades av spex, sång, videoklipp, bildvisning m.m

Själv är jag ingen talare men till och med jag tog mod till mig att ställa mig upp, säga några utvalda ord och överlämna en fotobok/ett minne från möhippan till vår kära brud.

Kvällen avslutades med en en kort vals följt av ett ordentligt rockande på dansgolvet av nästan samtliga gäster.

Kort och gott var det en helt perfekt dag med massvis av kul folk på samlade på samma plats.





Dagen efter åt vi först en lång och god frukost med familj och vänner hemma hos Lisas föräldrar och därefter körde jag och Christoffer till Hudiksvall för an härlig sommarpromenad. Glada Hudrik visade sig vara en otroligt söt och fin stad!

I övrigt hann jag även med närmare 80 mil och över 8 timmars övningskörning i helgen. Jag kan lova att det var en trött men stolt Maria som kom hem igår kväll :)

xoxo

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...