05/07/2015

Tourists in Grinda and Vaxholm


Har man utlandsbesök i Stockholm finns det några saker man bara måste visa upp för sina besökare. I och med mina 9 år utomlands har jag titt som tätt tagit emot besökare och har blivit en ganska van Stockholms-guide. 

I Stockholms innerstad gillar jag att visa upp Djurgården, Gamla söder, Gamla stan och därifrån sedan promenera längst vattnet, via stadshuset och hela Norrmälarstrand. Men vad jag absolut är stoltast över i Stockholm är nog vår underbara skärgård! 

Eftersom den här helgen även bjudit på topp-väder där temperaturmätaren för en gångs skull passerade 30 grader var det ett ypperligt tillfälle att visa upp någon av våra fantastiska öar. Själv hade jag velat åka till Utö men iom lite tidsbegränsningar och önskemål om enkel kommunikation fick det bli en dagstur till lilla fina Grinda och sedan via Vaxholm hem. Vilken toppendag vi fick! 

Vi promenerade, solade, åt- och drack väldigt gott, spanade fina båtar, promenerade lite till, tog massor av kort, plockade smultron och 2 Svenskar samt en Italienare till och med badade (inte jag!). Sedan tog vi båten vidare till Vaxholm för god glass och ännu mer promenader. 

Våra Italienska vänner toppade dagen med en helkväll på Gröna Lund medan jag själv somnade klockan 21. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...