06/07/2015

Pedal boat at Djurgården


Sista dagen i Stockholm för våra kära Italienska gäster och en perfekt sommardag för att utforska Djurgården. Utan mig och Christoffer som guider tog de sig själva till Vasamuseet på förmiddagen och vi mötte sedan upp dem för lunch på tjusiga Strandbryggan där vi blev kvar ganska länge för att avnjuta mat, dryck och trevligt sällskap. 

Vi mötte sedan upp Peter, Laura och David och alla 7 delade vi på 2 trampbåtar och trampade oss fram längst Djurgårdskanalen. Jag är född och uppvuxen i Stockholm men jag har faktiskt aldrig hyrt en trampbåt här i stan en endaste gång som jag minns. Det var otroligt kul och rogivande och våra ben fick sig en ordentlig träningsomgång. Ibland krävs det besök för att man ska se och göra vissa saker i sin egen stad.

Vilken kanonhelg vi och våra gäster har haft. Bättre väder kunde vi inte fått och uppslutningen av vänner gjorde det verkligen till en oförglömlig helg! Nu har jag dock lovat mig själv vila några dagar framöver...

xoxo

1 comment:

  1. Stockholm should be just an amazing place to live. Hope to visit one day.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...