09/07/2015

A day in Gothenburg


Det är pinsamt att säga det högt men jag har i stort sätt aldrig varit i Sveriges näst största stad Göteborg. Jag har bott i både Malmö och Halmstad och har passerat staden flertal gånger men enbart vid ett tillfälle har jag stannat till i Göteborg och den gången såg jag enbart det stora köpcentret Nordstan. 

Men nu så äntligen har jag sett lite mer än så. Imorse tog jag och Toffe tåget från Stockholm och på bara lite mer än 3 timmar var i framme. Vi promenerande runt i hamnen, solade i den fina parken Trädgårdsföreningen, traskade omkring i de mysiga kvartern i Haga. spanade in några butiker i centrum och åt slutligen en otroligt god middag på en Italiensk restaurang på Avenyn. En heldag i stan och jag känner att jag nu äntligen kan säga att jag faktiskt har varit i Göteborg!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...