15/07/2015

The new bodypump girl


Bodypump brukade vara mitt absoluta favoritpass på SATS. Det ger en komplett muskelträning för precis hela kroppen och jag brukade må toppen när jag klev ut från gymmet efter pass. Jag gick på det populära Les Mills-klassen minst en gång i veckan i nästan ett år, lärde mig kombinationerna, såg fram emot de nya releaserna och kände mig stark. Men sen en dag tröttnade jag och nu tycker jag inte alls body pumpen är lika kul längre. Jag hävdar fortfarande att det är ett otroligt bra pass som ger grym träning för kroppens alla muskelgrupper men passet känns numer långt vilket betyder att jag helt enkelt tycker det är tråkigt, och jobbigt.

Idag kom jag i alla fall iväg på ett pump-pass och bestämde mig efteråt för att försöka börja gå på det regelbundet igen. De gamla body pump-vikterna hade nu bytts ut till nya och snygga Les mills vikter vilka fick det att kännas än lite roligare. Jag kände mig dock väldigt svag! Jag jämförde mig med alla vältränade killar och tjejer som stod runt omkring mig vilka lyfte inte bara det dubbla, utan säkert tre eller fyra gånger så mycket som mig i ben och rygg-styrka. Men man måste ju börja någonstans och det är precis vad jag ska göra! Nu gäller det bara att boka och sen komma iväg....

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...