07/07/2015

Fredrik Backman books


Jag är inte så bra på bokrecensioner nu för tiden. Inte film- eller kosmetikarecensioner heller för den delen. Men idag har jag två böcker jag vill dela med er. Två väldigt unika, lite udda och absolut läsvärda böcker. Jag läste "Britt-Marie var här" och tyckte från en början att boken mest var frustrerande och pinsam. Men min vän Zarah sa till mig att hålla ut och det är jag glad att jag gjorde. Boken växte med varje minut som gick och hamnade vid sista sidans slut på topplistan av de mest charmiga böcker jag läst. I stort sätt samma sak gällde "En man som heter Ove" som till och med fick mig att gråta en skvätt innan boken var färdigläst. 

Man kanske inte behöver läsa alla Fredrik Backmans böcker då jag efter två av dem tror mig ana att de liknar varandra ganska mycket. Men jag rekommenderar alla mina fina vänner att i alla fall njuta sig igenom en eller två av hans böcker. Lättlästa, finulliga, kul språk och otroligt genomtrevliga.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...