30/09/2018

Septemberlista



Rolig vardagshändelse

Mys-måndags-kvällen hemma hos Anna. Lite kvalitetstid bara vi två med bra diskussioner och en kväll med hög mysfaktor.

Bästa helg-happening:

I början av månaden anordnade jag och Toffe en valvaka eftermiddag/kväll hos oss. Det kom massa gäster, vi bakade pajer och grillade mat, åt gott, pratade roligheter och pratade politik. Sen följde vi med spänning valresultatet. Kul blandning av vänner och en sån där kväll som jag ser upp till folk som anordnar men som tyvärr är lite ovanligt här i Sverige.

och

Långhelgen med min bästa Cicci och det kommer ett separat inlägg om den.


En riktigt bra kväll:

Nämner två här med:

Kvällen med Emma. Vi åt middag på Bistro Bananas och satt kvar länge och pratade djupa ämnen så som sjukdomar, vänskap, familj, politik och massa mer. När vi sedan precis klivit på tunnelbanan hemåt så ringde Johan och sa att han ville möta upp oss så vi hoppade av tunnelbanan igen. Det blev några fler vin-glas på Eken, Johan kom och toppenkvällen fortsatte. Det blev sent för att vara en vardagskväll, eller eg sent för att vara mig över huvudlaget, men så värt det!

och

Tjejkvällen ute(!) med två av mina allra bästa väninnor. Kill- och barnfritt. Vi som aldrig går ut, framför allt inte en helg slog på stort. Skippade hemmamyskvällen som det brukar bli och gjorde oss istället fina, klackade upp oss och sågs ute på en trendbar för tapasmiddag och drinkar. Det blev inte överdrivet sent men vi hade ändå en sån där riktigt jäkla bra kväll som man liksom bara kan ha med sina bästa väninnor som man känt så galet längre.


Något extra bra jag har gjorde:

Jag röstade. Mot rasism. Och det är jag stolt över.

Jag påbörjade även en akupunkturbehandling och hoppas att lindra mina pälsdjursallergier. Inget jag egentligen tror på men känner att det är värt chansningen.


Månadens bästa låt/låtar/poddar:

En stund på jorden - Laleh


Bok jag läste / lyssnade på:

Krokas - Elin Olofsson

och

Eleanor Oliphant mår alldeles utmärkt - Gail Honeyman


Nya inköp:

Lite inredning till vårt "master bath room" på nedervåningen som vi under en tid har rustat upp. Äntligen har vi badkar igen som jag ser fram emot att spendera några timmar i nu när den kyliga hösten tränger sig på.


Smarrig måltid:

Middag på Theran grill på Rörstrandsgatan med mamma och pappa.


Träningsstatistik:

Jag fortsätter med styrka och yoga 2 gånger i veckan och cykel till jobbet ca 6 mil i veckan. Nöjd. Men det blir nog ändring nu när hösten kommer. Kommer nog tyvärr sluta cykla nu i oktober och med det uppkommer ett behov att öka besöken på SATS till 3 gånger i veckan...


Månadens bästa film, serie, dokumentär eller tv-program:
Jag har sett Bonusfamiljen säsong 1 och älskade den. Tillsammans med Toffe har vi även knagglat oss igenom andra säsongen av Westworld. Lite intressant, väldigt speciell men långt ifrån lika bra som första första säsongen.


Månadens sämsta:

Lyckades under ett crossfit-pass överanstränga nedre ryggmusklerna och har sen dess varit väldigt spänd i ländryggen vissa tider på dygnet. Hoppas att min naprapat fixar till mig snarast möjligt.


Ett minne jag kommer bära med mig från den här månaden:

Vet inte. Mycket men ändå inget speciellt. Valet kanske. Är lite frustrerad över att Sveriges vettiga politiker inte sväljer sin stolthet och väljer att samarbeta, istället för att riskera att högerextremism och rasism speglar sig mer än nödvändigt på vår politik. Men vad vet jag...


Vad ser jag fram emot kommande månad:

Semester! :)


xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...