04/09/2018

Släktträff i Vreta Kloster


Så här en bit in i september kom jag på att jag glömt att skriva om släkthelgen vi hade sista helgen i augusti. Jag som kommer från en ganska liten familj och släkt har alltid imponerats av dem som har stora familjer och släkter med massor av kusiner, sysslingar och vad allt heter. Det visade sig att jag gift mig in i en sådan som på råga på allt är duktiga på att hålla kontakt. Varannat år tar någon på sig att anordna en helghelg någonstans (ofta i sina egna hemtrakter) och eftersom släkten bor över hela Sverige och någon till och med i Danmark så blir det övernattning och väldigt mycket kvalitetstid ihop.

I år var det Toffes syster med man som höll i den så kallade kusinträffen nere i Berg/ Vreta Kloster. Det blev många goda måltider, en historisk slottsparksvandring med guide, ett längre besök på flygvapenmuseet, promenad och fika i gamla Linköping och lite annat smått och gott. Jag som som bara träffat ett fåtal av personerna innan hade fullt sjå att lära mig alla namn och lyckas prata lite med alla. Det var väldigt kul att få lära känna Toffes släktingar lite grann och jag ser redan fram emot nästa gång vi alla ska ses igen. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...