27/09/2018

Bästa tjejerna



Det blir så sällan nu för tiden att man får ihop äkta kvalitetstid tillsammans med sina allra bästa vänner. Än svårare blir det när den ena bor i Skåne, en i Borås och en på andra sidan stan. Vi hörs relativt ofta på telefon och kan sitta både länge och väl och prata om vad livet bjuder oss på i just denna stund men att ses på egen hand blir helt enkelt väldigt sällan av. 

September var en bra månad. Jag fick ihop många mysiga stunder med mina finfina vänner som ger mig så mycket lycka och energi. Stunder med sånna där "riktiga" intressanta samtal som leder till eftertanke och reflektion, som man minns och som man bär med sig länge. 

Bilden ovan är från en middag på Pinchos vid Stureplan ihop med Johanna och Cicci. Vi var ute tre själva, utan män och barn, en lördagkväll, uppiffade och förväntansfulla. Vi åt och drack gott och satt ute sent och pratade om allt som hör livet till. Det kändes så kul att få en sån kväll ihop. Vi intog några gemensamma löften under kvällen, bla att det skulle bli många fler sånna där kvällar framöver. 

En annan myskväll hade jag hemma hos min barndomsvän på andra sidan stan. Även vi tog tillfälle i akt att för en gångs skull ses utan män, för att så där lite extra kunna prata om allt och inget. Jag var så glad på vägen hem sen, med en sån måndagkväll i bagaget kunde ju veckan inte bli annat än bra.

Sist men inte minst måste det ju kort även nämnas att jag nu till helgen ska iväg på en hel tjejhelg som jag så himlans mycket ser fram emot. Skriver mer om det när jag är hemma från den igen.

Mina vänner betyder så mycket för mig så ett annat höstlöfte jag lägger till på listan är att lägga lite extra energi på de jag står allra närmast nu i höst. Något extra telefonsamtal, mysigt sms eller spontana dejter ska väl inte vara så svårt att få till. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...