31/08/2018

Augustilistan


Hälar på hästarna utanför vandrarhemmet där vi bodde under bröllopshelgen<3 td="">
Rolig vardagshändelse
Träffen med Investor-tjej-gruppen som den här gången var hemma hos mig. Vi växer som grupp, lär känna nytt folk, vi lär oss mer och mer om investeringar och flera av oss har nu börjat "tjäna" pengar på våra investeringar. Så himla lyckat! Verkligen cred till Laura som startade gruppen och traditionen att ses var 10e vecka.

Bästa helg-happening:
Johanna och Samuels bröllopshelg. Jag och Toffe var med dem från tidig fredagskväll till söndagen och hjälpte till och stöttade på alla plan vi kunde. Fantastisk helg!

En riktigt bra kväll:
Torsdagen när Moa och Ingrid kom över på en liten tjej-mys-kväll hemma hos mig. Trots att det hade varit en rad kallare kvällar så där i mitten på månaden så var den här kvällen varm. Vi åt riktigt gott och satt ute till sent och bubblade om himmel och jord. När jag gick och la mig funderade jag på vad som gjorde kvällen till något verkligen extra men hann somna innan jag kom på något specifikt. Men riktigt bra kväll var det i alla fall!

Något extra bra jag har gjorde:
Jag började (lärde mig?) älska att cykla till jobbet. Så där lagom till att hösten tränger sig på och det börjar bli lite oklart hur länge till jag kommer kunna cykla så har jag börjar älska mina turer till och från jobbet. I början var jag ovan och det kändes mest jobbigt. Sen blev det för varmt och det var bökigt att behöva byta om och duscha. Men nu i augusti har det varit så himla härligt att trampa iväg om mornarna...

Månadens bästa låt/låtar/poddar:
I wonder (departure) - Abba & You're the inspiration - Peter Cetera
Förstnämnda är en nyupptäckt av en gammal låt som jag känner så väl känner igen mig i och den andra sjöns så vackert på Johannas bröllop att jag nu inte kan lyssna mig mätt på den.

Bland många otroligt bra sommarprat lyssnade jag för nån vecka sen på ett som trots allt stack ut lite, Åsa Wikforss. Jag blev verkligen helt tagen av hennes ord.

Bok jag läste / lyssnade på:
Märkta för livet - Emelie Schepp

Nya inköp:
En stor rund spegel :)

Smarrig måltid:
Sen träffade jag äntligen upp mitt lilla trio-gäng från SEB. Vi har setts med våra män (och barn) men det var nu länge sen vi fick en egen kväll ute ihop. Vi åt indiskt på Marsala Marsala vid Odenplan, en restaurang att rekommendera.

Träningsstatistik:
Oftast 2 gånger Sats per vecka plus mina ca 6 mil på cykel. Riktigt nöjd och hoppas kunna fortsätta så här i alla fall hela september.

Månadens bästa film, serie, dokumentär eller tv-program:
Mamma mia - Here we go again (!!)
Som tack för att mamma vattnat åt oss hela sommaren och att Gino fick bo där när vi var på bröllop bjöd jag ut mamma på sushimiddag och bio. Vi såg nya Mamma mia-filmen och vi båda totalt älskade den!

Månadens sämsta:
Restaurangen The Public i Sumpan som blev min och Lisas favorit har tydligen bytt meny och kock. När vi glada i hågen bjöd med våra män till denna, tyckte vi, underbara restaurang så var den inte längre lika fantastiskt som vi sålt in den att vara. Det var helt okej tapas och vi hade en jättetrevlig kväll men restaurangen hade inte det där lilla extra som den tidigare haft. Så nu får jag och Lisa börja leta efter en ny favorit att hänga på helt enkelt.

Ett minne jag kommer bära med mig från den här månaden:
Johanna och Samuels bröllop! Oförglömligt!

Vad ser jag fram emot kommande månad:
Nya arbetsuppgifter som kommer ge stora utmaningar som jag ser fram emot att handskas med.
Ska även få ha en HEL tjejhelg med en bästa vän vilket ska bli så himla mysigt.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...