14/03/2018

Mello live


Så härligt det är när man vaknar på morgonen helt utan dagsplaner och sen så blir dagen spontant fylld av skoj. Så blev det för oss i lördags. 

Dagen började lite så där. Under frukosten kom vi fram till att vi skulle rulla förbi IKEA för att köpa ett tvättställ vi spanat in några veckor innan. Jag går in på hemsidan för att försäkra mig om att det fortfarande finns inne och blir väldigt besviken när jag möts av "slutsåld". Jag kikar vidare på hemsidan för att se var i landet tvättstället finns och får enbart fram Helsingborg eller Västerås så det fick bli det sistnämnda. Vi fixar oss iväg och ringer Marcus och Pernilla som bor i Västerås och kollar om vi kan bjuda in oss själva på fika på eftermiddagen vilka glatt säger ja. Senare på väg mot Västerås ringer Peter som berättar att han har biljetter till kvällens live show på Friends Arena och frågar om vi vill hänga på. Men så klart! 

Vi åker till Ikea, går direkt till självplock och får med oss vårt tvättställ. Åker till Markus och Pernilla, får träffa deras nytillskott och söta katter och hänger där ett tag. Åker hem, lagar mat och Peter kommer över. Vi äter mat och preppar årets mello-låtar (vi hade inte hört en enda) i högtalarna och åker sedan till Friends och möts av världens folkfest. Folk överallt, i alla åldrar, glada och förväntansfulla, sån där folksamling som gör mig så glad, trots att jag inte på något sätt är någon mello-fan. Sen gick kvällen fort och vi hade så otroligt kul! 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...