26/06/2017

Bröllopsklänning från Matildas fest


Äntligen har min bröllopsklänning kommit till Sverige. En månad försenad men fortfarande i god tid inför bröllopet, det är ju ändå lite över 2 veckor kvar trots allt. I helgen var jag och min tärna på plats och provade klänningen och det fanns lite att sy in och sy upp och klänningen förväntas vara helt klar om en vecka eller så.

Jag tog budgetvägen ut för klänningen. I första hand försökte jag hyra en klänning men det fanns ingen i min storlek så det fick jag ge upp. Då började jag söka begagnade online men även här var utbudet i min lilla storlek väldigt begränsat. Så istället gav sig jag och min tärna Anna ut och plöjde lite bröllopsbutiker på söder men jag fick mig lite av en chock när de flesta klänningarna låg över 20 000 kr. Vi hittade iaf en fin i vimlet av klänningar, men jag kände mig ändå inte helt nöjd, så mycket pengar för en klänning jag kommer bära enbart en dag av mitt liv kändes inte okej. Men då hittade jag Matildas fest, en sömmerska i Sundbyberg var affärsidé är att ta mått och beställning här i Sverige, köpa tyg/spets från Kina och låta sömmerskor i Singapore sy upp klänningen innan hon själv lägger sista touchen på den. Jag älskade affärsidén, tyckte kvinnan i butiken verkade kunnig och kände att priset 6000kr var mer rimligt än de jag tidigare tittat på. Så, jag fick designa min egen klänning och göra 1000 val av tyger, spets, knappar m.m innan min order gick iväg.

Nu har jag fått se resultatet och det kändes helt ok. I mina ögon är det en fantastiskt fin klänning, frågan är bara om den passar min figur så bra? Men det återstår väl att se när den är färdig och jag får göra slutprovningen vilket ska bli spännande.

xoxo

6 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Vilken fantastisk klänning Maria! Du borde bli kläddesigner :o)

    ReplyDelete
  3. Klänningen var så fin på dig <3

    ReplyDelete
  4. Skulle du rekommendera Matildas fest? / Jossan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...