12/06/2017

Lite mer bröllopsplanering



Att inte tycka om efterrätter och tårta är inte så lätt när man ska välja tårta till sitt eget bröllop. Igår var vi på konditoriet som ska göra vår bröllopstårta, och jag vet att det låter tråkigt och bortskämt, men jag tyckte inte om någon av dem. Vi provsmakade två citronvarianter och en blåbär/vanilj och de var alla så söta. Toffe gillade dock alla tre så nu blir det en citronvariant och en kollega tog sig idag rollen att bestämma hur den ska se ut. Mängden beslut och saker som ska organiseras inför ett bröllop är oändlig och trots att jag strukit halva listan av saker tidningarna säger man bör fixa så är min lista fortfarande lång.

Men vi har en plats, som min tärna Anna hittade åt oss. Platsen står för mat, dryck och sovplatser till alla. Vi har nu en tårta som min kollega valt. Vi har en solist, en sminkös och fotograf som min andra tärna Johanna funnit. Blommor är på G och där är min tredje tärna Cicci involverad. Vad skulle jag göra utan mina underbara vänner? Deras stöd och engagemang är helt fantastiskt. 

Igår träffade vi även prästen, så nu är vigseln bestämd. Det är en månad kvar och trots att varken jag eller Toffe ännu inte har några kläder att ha på oss, vi har alla trycksaker kvar att göra, måste fixa bordsplacering och rumsplacering, träna vals, organisera dagen och ja lite mer därtill så känns det ändå som vi har det hyfsat under kontroll. 

Ikväll har jag varit ute på middag med Italienska kollegor och imorgon börjar finanskonferansen som vi planerat för så länge.

xoxo

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...