16/06/2017

Finanskonferans



Så var den över, konferensen vi planerat för så länge. Det har varit en hektisk, social, spännande, utvecklande och otroligt givande vecka men nu är jag trött i både kropp och knopp. Jag ansvarade för en presentation gällande koncernens cash flow och hur jag arbetar i kontroll och prognos av kassaflödet. Vidare låg även ansvaret för tre middagar, samtliga luncher och alla team building aktiviteter på mig. Plus mängder av möten och diskussioner gällande förbättringar och effektiviseringar.

Framför allt var det väldigt roligt var det att få träffa alla kollegorna från de olika kontoren runt om i världen. Det kan vara ganska frustrerande att jobba tätt ihop med kollegor man aldrig träffat och i de allra flesta fallen så blir samarbetet så otroligt mycket bättre efter att man har fått träffats. Jag tror absolut på ett förbättrat samarbete inom gruppen nu och ser att vi har flera utmaningar framför oss som vi tillsammans ska ta tag i. 

Vi åt på några väldigt bra restauranger under veckan. Restaurang Niklas bjöd våra utländska gäster på en av de bästa lax-rätterna jag ätit vilket verkligen blev poppis. Tyvärr var deras hovmästare väldigt osympatisk så jag vet inte om jag egentligen rekommenderar restaurangen. Men vi åt även på Restaurang Broms vilket var både gott och trevligt på alla sätt och vis. Bilden ovan är tagen från Tak där vi tog en sen drink en kväll, också väldigt trevligt och fint ställe. 

Efter att ha lagt väldigt mycket tid, även fritid, på jobbet senaste månaderna, hoppas jag nu att det ska lugna ner sig och att jag ska kunna ta mina kvällar och helger till att sätta fart på riktigt med bröllopsplaneringen. Vore på tiden.

xoxo

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...