16/02/2017

Dubbelt hjärtefirande


Alla hjärtans dag har aldrig varit min favoritdag på året men det har ändå alltid varit en dag jag har velat göra något speciellt med. Det är i mina ögon ingen presentdag men en dag att tillbringa med någon man älskar, partner, familj eller nära vänner. 

I år blev det dubbelt firande för min del. Jag och C firade som alla år tillsammans alla hjärtans dag några dagar före den 14e. Vi väljer helt enkelt en dag kring den 14e som vi tycker passar extra bra för att göra till en romantisk date night och i år blev det fredagen.Vi sågs efter jobbet och började med att gå runt till några guldsmedar på Östermalm i jakt på ring-inspiration. Vi är förlovade sedan nästan 3 månader tillbaka men har fortfarande inte fixat några ringar att ha på fingrarna men nu är det på gång i alla fall. Därefter gick vi till Kung Carls bakficka och åt en tre-rätters med vin, supermysigt och fantastiskt gott.

På självaste alla hjärtans dag träffade jag istället upp min mamma och pappa och gick och åt på Restaurang Rött på Rörstrandsgatan. Ytterligare en otroligt god restaurang som även vann lite stilpoäng i snyggt upplagd mat men istället fick minus för sin stressiga personal. 

I samband med alla hjärtans har vi nu kommit igång med bröllopsplaneringen på riktigt. Lokal är på G och några nära vänner till mig har fått mig att komma igång med tankar kring både klänning, inbjudningskort och annat smått och gott. Men både jag och C är lite segstartade i det hela och kan behöva all draghjälp vi kan få :)

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...