22/02/2017

Slottsturné





Som jag lite lätt nämnt tidigare har vi äntligen kommit igång med planeringen av vårt bröllop. Vi har bestämt att vi ska gifta oss 2017 och har börjat leta efter den perfekta platsen för vigsel och fest. En barndomsvän till mig har varit flitig och fått ner en lång lista få fina platser som jag kontaktat för att se hur deras tillgänglighet ser ut i juli och september i år och till min stora förvåning är det flera som fortfarande har några helger lediga. 

I helgen gav vi oss ut på en liten, 55 mil lång, turné och besökte sju av de här platserna och jag kan lova att den ena var finare än den andra. Vilket vackert land vi lever i! Vi fastnade lite extra för två av platserna och nu återstår att stapla fördelar mot nackdelar hos bägge i hopp om att vi väljer rätt. 

När vi ändå var ute i landet och for passade vi på att stanna hos C's syster i Linköping en natt och hann med en riktigt mysig kväll med massor av bröllopsprat, god mat, vin, mello och barnlek. 

Glömde att nämna att vi i fredags hade våra goda vänner Lisa och John över på middag och övernattning. Jag tycker det är så himla mysigt när våra vänner sover över, man får en helt annan kvalitetstid ihop då. Man kan sitta och prata utan att behöva kolla klockan och morgonen efter äter man frukost ihop. Mys! Morgonen efter blev det även en timmes foto shooting som ska användas för save the date- och inbjudningskort. 

Vilken härlig helg! Och det känns verkligen bra att vi nu är igång med bröllopsplaneringen. I veckan ska jag och barndomsvännen kika klänningar, lite pirrigt. 

xoxo

5 comments:

  1. Härligt att ni är igång nu.

    ReplyDelete
  2. Ah, det ar sa spannande att titta pa klanningar! Jag kande direkt nar jag tog pa mig min att det var 'the one'. :)

    ReplyDelete
  3. Men vad kul med bröllopsplanering! Älska! kramC

    ReplyDelete
  4. Ps. som sagt funkar det inte alltid att kommentera på din blogg :(

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...