31/01/2018

Januarilista


 Rolig vardagshändelse: En av många bra kvällar var en spontan onsdagskväll med Giulio och Niklas på restaurang Aifur - E-types Vikingarestaurang i Gamla stan. Jag hade knappt hört talats om restaurangen men den var väldigt annorlunda med både spektakel och live musik. 

En riktigt bra kväll: Fredagskvällen när Lisa och John kom över, vi lagade mat ihop, pratade, spelade spel och hängde ända in på småtimmarna. De sov över och vi åt långfrukost ihop dagen efter. Sånt gillar jag!

Något extra bra jag har gjorde: Jag sökte 7 jobb, var på intervju på 5 och hann få två jobberbjudanden innan jag valde att tacka ja till ett av dem. Bra rate!

Månadens bästa låtar: Perfect symphony - Ed Sheeran & Andrea Brocelli 

Bok jag läste: Björnstad av Fredrik Backman

Nya inköp: Ny röd skaljacka köpt på Barkaby outlet och nya skidor köpta på 70% utförsäljning i Bromma

Smarrig måltid: Middagen på Publico. Riktigt lyxigt gott.

Träningsstatistik: Så där va... jag tränar två timmar 1 gång i veckan, på de två timmarna hinner jag med löpning på band, styrka med maskiner och en timme yoga. Jag är nöjd att jag får in både styrka, kondition och smidighet men jag är inte nöjd att jag bara tränar en gång i veckan.

Månadens bästa film, serie, dokumentär eller tv-program:  Bästa filmen vi såg var Danish girl. Mycket bra. Som TV-serier såg vi första säsongen av Modus vilken var okej men inget spektakulärt. Har även precis börjat se säsong fem av vårt älskade Homeland. 

Månadens sämsta: Jobbet. Nytt ledarskap har gjort det till en helt annan arbetsplats än det varit tidigre. 

Ett minne jag kommer bära med mig från den här månaden: När jag sa upp mig från min älskade arbetsplats Polopoly.

Vad ser jag fram emot kommande månad: Skid-weekend i Sälen.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...