01/01/2018

Nyår 2017




I år glömde jag och Toffe bort att planera nyårsafton och det var inte förrän två dagar innan som vi kom på det och började höra oss för men då hade ju alla redan planer. Jag ville helst inte fira nyår borta då jag inte visste hur Gino skulle reagera på fyrverkerierna, många katter är ju väldigt skotträdda. Jag orkade heller inte ha en stor fest hemma som förra året. Resultatet blev att jag, Toffe och Peter lagade en lyxig tre-trerättersmiddag hemma hos oss och det var inte förrän jag var ganska säker på att Gino inte brydde sig om fyrverkerierna som jag gick med på att åka på fest hos några vänner som bor 10 min bort med bil. 

Vi satte upp övervakningskameran i vardagsrummet där Gino nästan alltid håller till för att kunna ha koll på om han skulle agera konstigt på tolvslaget. Själva firade vi med 10 vänner borta i Skälby där vi skålade, dansade, såg Grevinna och betjänten, badade badtunna och hade en riktigt skoj fest. Jag körde bli och hade därmed en alkoholfri kväll men det har ju aldrig hindrat mig från att dansa och ha skoj ändå. 

2017 blev inget vidare bra blogg-år. Har snudd på tappat intresset för bloggen, och social media, men håller bloggen vid liv då jag vet hur kul jag tycker det är att kunna gå tillbaka och kika på den. Som en dagbok. 

2017 var i övrigt ett ganska bra år. Förutom en stor besvikelse måste jag säga att året gett mig ganska mycket bra. Jag har gift mig med min numer bästa vän. Och vi har fått världens bästa lilla katt. På jobbfronten har jag nog lärt mig mer under det här året än många tidigare år tillsammans. Så ja, i stort var det ett ganska bra år faktiskt. Ser fram emot ett gott 2018 nu!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...