02/02/2018

Vardagslyx



Jag har många vänner som är väldigt duktiga på vardagslyx. Välplanerade dejtnights med både sina partners och sina vänner. Jag försöker se till att jag varje vecka har minst en kväll planerad med en eller flera goda vänner. En kväll ute bland folk, i stimmig miljö i goda vänners sällskap värderar jag starkt. Jag värderar även kvällar hemma med min man med god mat och kanske en bra serie eller bollandes av ideer för huset. Det är lyx för mig, att bara kunna vara hemma och ta det lugnt, inte behöva jobba över eller har massor av to do's hemma. Vi äter ute då och då men då oftast av praktiska själ om vi ska iväg på något eller helt enkelt inte orkar laga mat, vi planerar det i stort sätt aldrig. 

Men en kväll i februari gjorde vi det, bokade bord med avsmakningsmeny på restaurang Publico.   Mitt jobb bjöd som kompensation av övertid, det är lyxigt och väldigt uppskattat! Det var supergott, mysigt och väldigt romantiskt att bara sitta ner och få den ena rätten efter den andra presenterad och serverad. 

Jag tror vi måste bli bättre på det där med vardagslyx helt enkelt. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...