28/02/2018

Februarilista


 Rolig vardagshändelse: Hamnade av en slump på Ledarskapsmässan i Kista där jag träffade våra lönekonsulter, våra revisorer och massor av andra trevliga människor. Jag var på fyra olika seminarium om outsourcing, konflikter på arbetsplatsen, stress och den bästa av alla, "hantera förändring" med Fredrik Reinfeldt. 

Bästa helg-happening: Spontant blev vi på lördag morgon medbjudna till Tom Tits i Sollentuna med Toffes föräldrar och syskonbarn. En riktigt riktigt rolig dag! "Vi slutar inte leka för att vi åldras, vi åldras för att vi slutar leka". 


En riktigt bra kväll: I början av månaden hade jag en tjejkväll med bästa Johanna. Vi sågs i hennes lgh i Solna (hon bor i Borås), köpte thai take away och bara bubblade tjejprat hela kvällen. 

Något extra bra jag har gjorde: Tog tag i ett beslut vi puttat framför oss länge...

Månadens bästa låtar: Il mestiere della vita - Tiziano Ferro 

Bok jag läste: Mannen som sökte sin skugga - David Lagercrantz

Nya inköp: Ny komod till det nedre badrummet 

Smarrig måltid: Burritos på restaurang The Border. Var där en vardagskväll med Anna K och Emma. Supermysig tjejkväll och superduperskaskiga burritos.

Träningsstatistik: Jag fortsätter med två timmar i veckan av löpning på band, styrka med maskiner och en timme yoga. Och ev ett spinningpass då och då. Mer än så blir det inte.

Månadens bästa film, serie, dokumentär eller tv-program: Season 6 av Homeland. Inte den bästa säsongen men Homeland är Homeland och jag älskar't. Näst på tur står Bron som alla tjatar om. 

Månadens sämsta: Allt för många sjukhusbesök...

Ett minne jag kommer bära med mig från den här månaden: Långhelgen i Kläppen, tjejkvällen hos Ingrid och alla intressanta seminarier på Kistamässna.

Vad ser jag fram emot kommande månad: Min sista månad inkl sista bokslutet på Polopoly. Planera resan till Georgien. Revisionsresa till Finland.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...