10/04/2017

Jobb i Reading



Efter mina härliga dagar i London begav jag mig direkt till Reading vilket är en stad i Malmös storlek som ligger en knapp timme från London. Syftet med resan var egentligen att bli upplärd på nya ansvar jag ska ta över men första två dagarna bestod mest i att slutföra mina egna bokslut och rapportera in dessa. 

Det var otroligt roligt att göra mitt samma jobb fast från en annan plats. Variation förgyller. Ett annat kontor, andra kollegor och ja ett totalt miljöombyte. Bara känslan av att få prata och höra Brittiska hela dagarna gör mig glad. Men trots att det var väldigt kul att få arbeta från en annan plats var det även lite stressigt. Datatrubbel förföljde mig och tiden för att slutföra bokslutet var minimal. Men när jag efter 18-tiden lämnade kontoret för en stadstur var det färdigt vilket var otroligt skönt. 

Första kvällen i Reading var jag själv. Jag tog en promenad längst kanalen, kikade lite butiker och köpte sedan med mig Mexikansk mat tillbaka till hotellet där jag avnjöt min mat framför lite Brittisk TV. Äta ute på "riktig" restaurang själv är inte riktigt min grej. 

Dag två i Reading kom två av mina Stockholmskollegor ner. Hela syftet med resan var som sagt att hämta hem nya ansvar då vårt Readingkontor tyvärr ska läggas ner och allt Finansiellt jobb ska framöver skötas från Stockholmskontoret. När boksluten av rapporterade började upplärningen vilken var intensiv. Jag och min nya Franska kollega hade bara tre dagar på oss att lära oss två fulltidstjänster vilket visade sig vara lite lite. Men vi gjorde det bästa av tiden och våra huvuden värkte av ansträngningen när vi väl begav oss till flygplatsen på fredag kväll. Men precis som med fysisk träning gillar jag ändå känslan av när kropp eller knopp fått anstränga sig lite mer än vanligt. 

Det var roligt att vara i Reading. Eller rättare sagt, det är roligt att få resa i jobbet. Så himla lyxigt att få alla måltider betalda och kul att få lite kvalitetstid med sina kollegor. 

Nu är jag bara hemma i Stockholm några dagar innan jag åker norr ut här i Sverige för lite Påsk-firande i fjällen. Känns lite jobbigt att behöva åka iväg igen men ska bli fantastiskt kul att få åka lite skidor och andas lite fjälluft.

xoxo

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...