16/04/2017

Födelsedag i Sundsvall



Jag har nått den där åldern då man slutar tycka om att fylla år. Eller egentligen tycker jag om att ha en egen dag då alla tänker lite extra på just mig. Få höra ifrån vänner jag inte hör av så ofta. Telefonen går varm hela dagen och på jobbet överöses jag av födelsedagskramar. Vem tycker inte om det? Men jag gillar inte tanken på att ett helt år redan gått sedan förra året samma visa upprepades. Ett helt år! Var tar tiden vägen? 

Jag har alltid gillat att samla ihop nära och kära. Dra ihop folk som självmant inte umgås och få njuta av att ha många jag tycker om vid min sida. Förr var jag bra på det. Bjöd in till alla möjliga konstellationer av grupper och hittade på allt möjligt kul. Det händer inte så ofta längre, tyvärr. Men födelsedagen är ett bra tillfälle till att göra just det. 

Årets födelsedag firades dubbelt. Först med middag hemma med familjen några dagar innan självaste dagen. Jag lagade lammlasagne med grillad aubergine och bjöd in både mina och Christoffers föräldrar för en trevlig kväll hemma hos oss. Självaste födelsedagen firades istället i Sundsvall av alla ställen. Vi var ett udda men kul gäng som bestämt oss för att åka till Åre över Påsk och i och med min födelsedag passade vi på att åka halvvägs redan kvällen innan för att få en mysig kväll ihop i Sundsvall. Vi åt middag på en otroligt god Svensk tapas-restaurang, skålade lite vin och njöt av att vara på väg på semester. 

xoxo

2 comments:

  1. Grattis i efterskott fina du. Hur kunde jag missa det?

    ReplyDelete
  2. Grattis Maria. Låter som du hade en bra dag och det glädjer mig

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...