30/04/2017

Jobb i Milano



Att resa i jobbet kan vara lika jobbigt som det är kul. Själv reser jag i jobbet ett par gånger per år ca men nu i mars/april i år har det blivit lite mer än så. I hela april spenderade jag 5 dagar inne på kontoret och var ute och reste de övriga. Men jag tycker verkligen det är kul och välkomnar utmaningar och nya erfarenheter med öppna armar.

Att få åka till vårt kontor nere i Milano har jag längtat efter sedan jag började på Atex, men det har aldrig blivit av förrän nu. Milano, mitt underbara Milano som fortfarande känns som hemma när jag kommer dit. Allt är som det brukade vara. Mina vänner bor kvar på samma ställen och jobbar med ungefär samma saker som innan. Livet har gått vidare men ändå stått still.

Jag reste ner med min chef J och vår CFO och våra 3 fullspäckade jobbdagar präglades mestadels av möten, det ena efter det andra, och vi träffade och pratade med många av våra kollegor på plats. Jag var glad att Italienskan fanns kvar och att jag relativt fort kom igång och pratade på, det gjorde det mycket enklare att kommunicera med vissa av kollegorna där Engelskan inte tillhör favoritspråket.

En av kvällarna tog en av cheferna med oss på en liten familjerestaurang där vi åt och drack fantastiskt gott. Det kändes nästan surrealistiskt att vandra omkring på Milanos gator tillsammans med J. Han tillhör mitt nya liv medan livet jag hade i Milano var ett helt annat, men samtidigt var det kul att få orientera oss fram i Milanos rusningstrafik ihop.




En annan kväll mötte jag upp Matteo och Anna med pojkvän och åt på min favoritsushi restaurang, ett måste när jag besöker Milano. Hann även med en lunch med min fd flatmate Luisa.

Det var intensiva dagar i Milano men jag var lyriskt lycklig att få vara i Italien, så pass att mina chefer nästan blev lite oroliga att de inte skulle få hem mig därifrån...

xoxo

3 comments:

  1. Hej. Så härligt att du fick träffa dina gamla vänner. Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Delete
  2. I bet you miss Italy a lot. LOVELY ITALY <3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...