09/04/2017

I heart London



London skulle nog kunna kallas min andra hemstad. Det är i alla fall i den staden jag bott längst tid av mitt liv efter Stockholm. Närmare 4,5 år av mitt liv bodde jag där och det var nu nästan 7 år sedan jag flyttade därifrån. Mitt liv i London känns idag väldigt avlägset, samtidigt som jag vet att om jag skulle flytta dit igen skulle jag än en gång trivas som fisken i vattnet. Det gör de flesta. 

Det är något speciellt med London och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Men jag älskar London av hela mitt hjärta och önskar jag kunde besöka staden oftare än vad jag gör. 

När det för någon månad sedan blev tal om en jobbresa till Reading visste jag direkt att jag måste lyckas lägga den i samband med ett besök i London och så blev det. I lite över 3 dagar njöt jag av ett Londonliv hemma hos min kära vän Annah. På schemat stod shopping, god mat, barnmys, jobb, parkhäng och att bara få njuta av att vara i just London. 

Dagarna i London flög förbi och nu är jag redan hemma i Sverige igen men med lite mer energi än innan, för det är något London gör, det ger en energi. 

xoxo

4 comments:

  1. Kul att du bloggar igen! Har saknat dig! Älskr också London och hoppas jag får åka dit snart med. KramC

    ReplyDelete
  2. Förstår att man bygger en sån kärlek till en stad när man bor där så länge som du gjorde. Jag har samma känslor för Berlin=)

    ReplyDelete
  3. Hej. Men vad kul med lite updates från dig. Förstår att du har speciella känslor för London. Jag älskar staden utan att ha så mycket minnen därifrån som du. Kram

    ReplyDelete
  4. Kom tillbaka snart! Du kanske maste kopa skor? ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...