12/08/2009

London Dungeon


Har bott i London i 3,5 ar nu och jag har i minst 2 ar velat ga till London Dungeon - Londons spokhus vid London Bridge station. Det ar alltid helt galet langa koer utanfor sa man trodde ju att det skulle vara nagot utover det vanliga.

I Fredags blev det antligen av. Glad i haven traskade jag dit, tillsammans med min inte lika exalterad pojkvan, och vi vantade snallt i kon i over en timme, puh. Men oj vilken besvikelse! Jag trodde det skulle vara ett riktigt spokhus och att man skulle bli radd, men icke. Att de inte ens lyckades skramma en superlattskramd liten filtur som mig tyder pa en ren flopp. London Dungeon visade sig vara mer av ett historiskt museum dar vi indelade i sma grupper blev insatta i laskiga historiska handelser, som avrattningar och mord. Hela stallet var valdigt fint uppbyggt kan jag saga men verkligen inte vart £21 per person! Tack och lov vi gick in med 2-for-1 med southwest trains, hehe.

xoxo

1 comment:

  1. Själv tycker jag att London Dungeon är en av de coolaste, eller åtminstone var en av de coolaste sevärdheterna 2008 när jag var där sist.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...