30/07/2017

Robbie Williams på Tele2






Hur kan man bättre avsluta sin semester än att gå med vännerna och se undernara Robbie Williams. Jag har tappat räkningen men jag tror att jag sett honom live 5 gånger nu. 

Jag minns första gången jag såg honom live, på Roskildefestivalen år 2000. Jag stod allra längst fram och 15 min i konserten blev trycket bakifrån så hårt att jag svimmade. Jag vaknade någon minut senare och låg på andra sidan stängslet med en vakt och en sjukvårdare över mig. Jag var ivig att få komma tillbaka till publikhavet och när jag vägrade gå och ställa mig längst bak (jag hade väntat framför scen i timmar före konserten) så lyfte vakten tillbaka mig till min plats och stod hela konserten och såg till att ingen puttades bakifrån. Underbara minnen. 

För några år sedan såg jag Robbie på stora San Siro-arenan i Milano. En enormt stor utomhus-arena, det var mitt i sommaren, en ljumen sommarkväll och en publik av en annan rang. Aldrig har jag hört så många människor sjunga med, så högt, i varenda låt. Stämningen var bättre än bäst och jag minns hur jag njöt är jag och min kompis Matteo stod där med armarna om främmande människors axlar, ylade Robbie-låtar och såg solen gå ner bakom arenan. 

Riktigt så pampigt som bägge dessa minnen har ingen av Robbie-konserterna någonsin varit i Sverige men ack så härligt det är ändå att få vara på plats, med goda vänner och se en av mina absoluta favoritartister. Robbie Williams är en entertainer av ett annat slag och har varenda gång lyckats leverera bra musik, en underbar röst, överraskningar och en bra show med en personlig touch och den här gången var inget undantag. 

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...