08/05/2017

Kvinnligt sällskap



I två år har jag arbetat som ensam kvinna på Polopoly, något som låter värre än det faktiskt har varit. I början saknade jag mina kollegor på banken något otroligt mycket. Vi hade ett sånt fint gäng där på banken och det fanns alltid någon att luncha, gå och träna, ta en promenad, ta en fika eller en aw med. Och framför allt alltid någon man kunde prata om i stort sätt allt med. När man då börjar på en ny arbetsplats med enbart män så blir känslan inte riktigt detsamma...

Men med tiden har jag ändå kommit att trivas väldigt väldigt bra på mitt jobb, inte bara med mina arbetsuppgifter utan även med mina kollegor. Jag har lärt känna dem för vad de är och börjat uppskatta lite råare humor och dricka öl efter jobbet. Jag har anpassat mig lite efter dem och dom efter mig. 

Inte nog med att jag varit ensam kvinna på hela företaget så har jag i två års tid även enbart haft en enda kollega på min avdelning. I vått och torrt, genom glädje och sorg, genom framgång och genom stress och ett antal jobbresor har vi två fått stå ut med varandra. Om jag dubblar de vakna timmar jag spenderar med min sambo så får jag nog summan av timmar jag spenderar med min kollega och ibland undras jag över att vi inte strypt varandra för länge sedan. Många skämtar och kallar oss för ett gift gammalt par medan jag mer skulle kalla det snudd på syskonrelation.

I november fick vi iaf en till kollega på avdelningen vilket var väldigt kul. Dock en till man. Men i februari började det hända saker. Först började min första kvinnliga kollega. Några dagar senare fick fick vi in en ny chef. Veckan efter började en praktikant. Och tre veckor senare började ytterligare en till kvinnlig kollega. Det var otroligt kul men samtidigt otroligt påfrestande. Vi som var vana att bara vara två på avdelningen skulle plötsligt hålla ihop och lära upp ett helt gäng av folk. 

För att göra en lång historia kort så har det nu ett par månader senare lugnat ner sig lite och pusselbitarna börjar falla på plats. Det är jättekul med nya kollegor och jag har samtidigt fått en del nya arbetsuppgifter som jag trivs med. Praktikanten blev snabbt en god vän men tyvärr har hon slutat nu. Tråkigt att förlora en kollega som man tycker så mycket om man glad var jag som fått en ny kär vän. 

xoxo

3 comments:

  1. Replies
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Delete
  2. Så kul med lite kvinnliga kollegor. Tror att en mixad arbetsplats är bäst för alla inblandade! Kram

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...