15/05/2017

Bröllopsplanering



Det är mindre än två månader kvar till bröllopet och jag tror att det är dags att börja planera. 

Vi förlovade oss i november men inte förrän slutet av januari bestämde vi oss för att gifta oss 2017 och först i februari började vi leta lokal. I början av mars bokade vi vår lokal och i slutet av månaden hade vi färdigställt en gästlista och påbörjat inbjudan som gick ut i början av april. Sedan dess har det på grund av mig ständigt på resande fot stått helt stilla och nu inser jag att det bara är två månader kvar. 

Jag köpte några bröllopstidningar när jag var i England och började kika på en to-do-list som tidningen bjöd på. Den innehöll 90 punkter och började med det som skulle göras 12-18 månader före bröllopet. Sen kom massvis av punkter för 9 månader före och därefter än fler för 6 månader före. 2 månader före skulle det mesta vara klart men man skulle börja dubbelkolla allt. Vi är inte riktigt där än kan jag lova. Jag tycker tidningen överdrev sin lista åt sitt håll men jag är väl medveten om att jag och C är extrema åt andra hållet. 

I helgen var vi i alla fall nere på Mauritzberg, träffade deras bröllopskoordinator och provsmakade middagsmenyn som nu är färdigställd. Ett steg på vägen. Vidare så har min vän/ tärna Johanna funnit oss både en solist till kyrkan, valt låtar år oss, fixat en DJ som ska underhålla festen och tipsat om en fotograf som även kan smink och hår. Vilken stjärna hon är Johanna! En annan kompis hjälper oss med allt tryckmaterial. Och flera vänner stöttar och tipsar om allt möjligt vi kan behöva. Än så länge har vi inte riktigt kommit igång själva men något som är säkert är att det kommer bli en fanatisk dag eftersom vi har så många fantastiska vänner runt oss som även kommer finnas med på bröllopsdagen!

xoxo

5 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Det låter jättebra att ni inte stressat med massa förberedelser hela året.. Många som stressar sönder sig ett helt år innan sitt bröllop. Underbart att ni har så fina vänner som hjälper till oxå. Kram

    ReplyDelete
  3. Blir så kul med bröllop!! ♥ Kram C

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...