26/04/2009

Att dumpa

En killkompis hor av sig till mig idag och har PROBLEM. Han har dejtat en tjej i 4-5 manader men det kanns inte helt ratt. Dock verkar tjejen bli allt mer serios sa han kanner att det ar bast att avsluta det hela lite fint, men hur gor man det? Han hade tydligen tankt en del pa det och kommit fram till att det fanns 4 "bra" satt att gora det pa och min del av det hela var att valja alternativ. Dvs, vad jag helst skulle vilja hora fran en kille som skulle dumpa mig.

Alternativen jag fick var;
1. Att han inte söker flickvän (vill inte ha ett förhållande) och att det därför inte blir något.
2. Att han insett att ni två inte passar som ett par och för att ni vill olika saker i livet.
3. Att han inte har rätt känslor för just dig
4. Att han inte är redo för ett nytt förhållande (hyffast nyligen gjort slut med tidigare dejten/flickvännen)

Sa det ar sa killar tanker??? Vad vill tjejen helst hora? Nar jag forst fick fragan blev jag helt paff. Den kom aven fran en av de vanner som jag minst av alla trodde tankte sa... Sen blev jag arg! Arlighet varar langst sa varfor sitta och hitta pa anledningar som later battre i tjejens oron? Sen borjade jag skratta. Det lat helt enkelt for kul....

Efter mycket divideringar hit och dit insag jag ju sjalv att det lattaste ar ju att saga att man inte ar redo for ett forhallande! Da kan inte den andre saga nagot och tjejen behover heller inte bli allfor ledsen och tro att det ar nagot fel pa henne. Men sanningen bakom alla dessa pahittade anlednningar ar ju sjalvklart att kanslorna inte ar sanna. Skulle en person vara jattekar sa skulle ingen av de andra anledningarna spela nagon roll.

Jag vet av egna erfarenheter att det inte ar latt att dumpa nagon men jag tror anda pa sanningen. Jag har lyckats bevara vanskapen med mina ex och aven om det alltid varit svart precis nar det tagit slut sa tycker jag det har skotts pa basta satt.

Jag rekommenderade min fega kompis att istallet for att komma pa "bra ursakter" att faktiskt komma pa varfor han vill gora slut och sedan saga sanningen till stackars tjejen. Lycka till grabben! ;)

xoxo

2 comments:

  1. Johan Andersson27/04/2009, 17:37

    Mohaha, klockrent! Det där tricket kör alltid jag och brorsan. Läste det i en bok när jag gick på högstadiet att det var så man skulle göra...? Så svårt annars!!

    More blogging girlie!

    ReplyDelete
  2. eller hur... mina senaste två ex har båda kört att de inte var redo för ett nytt förhållande, dönickar :o(

    Johan, vad var det för bok??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...