26/10/2017

Höstdag








Jag vet inte riktigt om jag tycker om hösten. Egentligen är jag ledsen för att sommaren är slut, värmen försvinner och dagarna blir kortare. Men samtidigt tycker jag hösten är vår vackraste årstid, jag älskar färgglatt och det finns inget finare än en solig höstdag när träden är alldeles röda och gula. Jag tycker även att det är mysigt att börja ta fram levande ljus igen och att få sitta inne med gott samvete. I övrigt har inte hösten så mycket gott att komma med.

Idag jobbar jag hemma. Det sker allt oftare sen Gino flyttade in då jag tycker han har rätt till lite mer sällskap än bara mornar, kvällar och helger. Sen är det även skönt att jobba hemma ibland, få jobba på utan att bli avbruten stup i kvarten av kollegors frågor. Det lät hårt, jag skulle aldrig vilja ha ett jobb utan kollegor men nån gång i veckan så där jobbar jag gärna själv och tar ikapp lite jobb. 

På lunchen blev det en powerwalk på den vanliga rundan ner till Råcksta träsk och tillbaka, det tar lite över en halvtimme och är otroligt fint. Med FAR-podden i öronen njöt jag av en D-vitamin boost i solen, de vackra färgerna och stillheten i skogen. Imorgon är det in till city och det jäktiga Stockholmslivet igen. Älskade kontraster!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...