31/07/2008

Performance Review @ work

Harrom dagen hade jag en sa kallad "Performance Review Interview" med min chef pa jobbet. Infor detta lilla mote hade jag fyllt i ett langt frageformular med flervalsfragor gallande om min personlighet, min prestation pa jobbet samt jobbuppgifterna i sig plus fragor om hur jag ser pa foretaget och teamet jag jobbar inom. Jag var ganska positiv infor motet och sag fram emot att kunna diskutera vad jag anser vara de positiva och negativa bitarna pa jobbet, men mitt mod sjonk genast efter nagon minut inpa motet. Min chef hade under de senaste 3 manaderna antecknat varenda lilla nagativa aspekt hon kunnat hitta, allt ifran nagon onodig fraga jag rakat stalla, till ALLA misstag jag gjort i jobbet. Sjalvklart ser jag det positiva att dra upp vissa av mina misstag jag gjort i mitt jobb eftersom jag stenhart tror pa ideen att man lar sig av sina misstag, men att borja dra upp varenda liten situation dar hon tyckt att jag inte varit den perfekta anstalld hon vill att jag ska vara tycker jag ar sjukt lojligt. Vidare pa motet pratade hon om ledarskap och forklarade stolt att hon sett mig som den sjalvklara teamleader for avdelningen men att jag maste jobba hardare for att uppna detta. Glad blev jag som trodde hon sett nagot speciellt i mig och mitt arbete for att kunna befodra mig om jag visade framfotterna. Dagen efter raknar jag prata lite med nagra kollegor om vara moten med chefen och inser da att hon sagt EXAKT samma sak till varenda en. "Jobba pa lite extra sa ska du se att teamleader-rollen blir din". Tror hon helt alvarligt att vi i teamet har sa dalig gemensamp att vi inte ens pratar med varandra om sanna saker. Hur dum far man vara. Ja inga extra knop kommer laggas ner pa mitt arbete kan jag lova. Vantar nu bara pa besked om arsbonusen sen maste framtiden borja planeras!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...