04/10/2009

Hösten

Hösten är den årstid jag ogillar mest. Främst, är det helt enkelt för att jag inte gillar när det blir mörkare och kallare för varje dag som går. Mörkret gör mig deprimerad och kylan är allmänt kännt att jag inte klarar av så hösten är verkligen den årstid jag helst skulle klara mig utan.

Men, två positiva saker kan jag ge heder åt hösten...

Först och främst så älskar jag höstmodet. Trots att jag egentligen tycker bättre om att klä mig i fina och söta sommarklänningar så kan jag inte hjälpa att jag älskar att spana och shoppa härliga jumprar, snygga stövlar och mysiga halsdukar.

Sen, älskar jag höstens färger! Imorse på tåget på väg på jobbet satt jag och spana vackra åkrar, skogar och träd (de är fortfarande väldigt gröna) där höstfärgerna börjar ge sig till synes. Det finns inget vackrare än röd-oranga träd. Den vackraste höst jag upplevt var när jag bodde i Limerick på Irland. Varje kväll tog jag långa promenader längst floden utanför huset och förundrades över de vackra färgerna.
(Bilden dedan är fran Irland - jag ser ut som en dåre men det kan inte hjälpas..)


Idag på lunchen tog jag en långpromenad bland de fina villorna här i Woking. Traskade runt i T-shirt och njöt av den varma solen. Idag är det den 4e Oktober så hösten borde väl ha startat? Frågan är hur länge vi får behålla det fina vädret innan helvetet bryter ut....?

xoxo

2 comments:

  1. Jag älskar hösten för jag tycker den är så kravlös. Det finns inte så många måsten på hösten, du måste inte vara brun, smal, kär eller glad. På våren och sommaren tycker jag kraven är fler speciellt "måste man vara glad".

    På hösten så kommer man undan med att sitta in och fika med vänner och inte göra en massa.

    Visserligen älskar jag våren för varje dag blir ljusare och sommaren för att det är varmt. Men om jag pälsar på mig kläder på hösten för att jag fryser så tittar ingen snet på mig (jupp fryser nästan altid) och jag slipper alla förbannade air cons.

    Höstens färger är ljuvliga, så vackra.

    ReplyDelete
  2. Johan Andersson05/10/2009, 12:16

    Vackert!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...