14/08/2015

Northern Italy Road Trip Part 1 - Milano



























Borta bra men hemma bäst!? Ja jo, jag håller nog med. Det är ganska skönt att vara hemma igen. Framför allt är det skönt att kunna vistas i solen utan att flamberas på sekunden.

Vi har haft den mest fantastiska resa måste jag erkänna! En resa fylld allt man kan önska sig; vänner, kärlek, kultur, turism, upplevelser, god mat och en konstant gassande sol. Solen var dock (håll i er nu då det kommer ett stort erkännande från mig) lite för... varm. Vi har haft en medeltemperatur på över 35 grader samtliga dagar och inte ens kvällstid har luften erbjudit en temperatur under 30 grader. Kvällarna var dock sköna. Men de flesta dagarna var faktiskt lite för varma, även i min smak. Jag gillar ju värme men inte när man vill promenera omkring för att se och uppleva nya områden. Jag har heller inte kunnat bada så jag har mestadels hållit mig i skuggan.

Bilderna ovan är från Milano där våran Nord-Italienska road trip började i Milano där vi bodde två nätter hemma hos Luisa. Jag träffade flera av mina gamla vänner och var otroligt glad att kunna presentera Christoffer för dem. Vi åt "världens bästa sushi" (Den Svenska sushin är inte i närheten av att vara så god som den Milanesiska), åt goda glassar och jag guidade Christoffer genom min före detta hemstad. En kväll besökte vi även Milano Expo 2015 vilket vi ansåg vara en Italiensk version av Amerikas Las Vegas. Vegas och Expo'n är nog ungefär i samma stolek, bägge består av enorma byggnader där hela världen är representerade och bägge känns som fantasivärldar. Det jag vill säga är att Milano Expo var en helt otrolig upplevelse långt över våra förväntningar. Jag skulle verkligen rekommendera den som kan att åka dit men helst så snart som möjligt då i stort sätt hela området ska rivas i slutet av Oktober. Helt galet.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...