11/06/2010

Minnen

I got this list from MIA and I thought it was quite nice... sorry guys it's in Swedish, use google translate.

För 5 år sedan...
2005 pluggade jag i Bologna. Helt underbar tid av mitt liv och tack vare mina fantastiska dagar i Bologna är jag nu tillbaka i Italien. Mina drömmars land!

För 3 år sedan... 2008 bodde jag i London, jag hade ganska precis fatt nytt jobb pa Gala Coral och jag hade nyligen blivit tillsammans med Marcello. På den tiden gjorde både förhållandet och jobbet mig lycklig, det skulle sen komma att ändra sig....

För 1 år sedan...
2009 var jag fortfarande kvar i London, jobbade forfarande kvar på Gala och var fortfarande ihop med Marcello. Mindre lyckad tid i mitt liv. Jag avskydde mitt jobb och efter att ha fått veta att pojkvännen skulle flytta till New York återstod en hel sommar av depression och tårar :(

För 3 månader sedan... Mars 2010, månaden då jag lämnade mitt älskade London och flyttade till Milano. Äventyr på hög nivå eftersom jag inte kände någon i Milano och inte visste varken ut eller in hur det skulle bli. Det skulle visa sig vara ett bra val i mitt liv. Även fast livet i Italien är hårt älskar jag det! Trivs som fisken i vattnet.

Igår...
Tog jag en långpromenad till jobbet, jobbade hela dagen och var ute för mat och dryck med min nya vän Norma på kvällen. Bra dag.

Imorgon... Ska jag jobba hela dagen och på kvällen väntar festernas fest. Tillsammans med Marie Therese (som kommer och hälsar på från London) och vänner här i Milano vankas sangria-förfest i parken och sedan party på Karma. Can´t wait!!

Om ett år...
Hoppas jag att jag bor kvar i Italien, har hittat ett jobb jag trivs på och mannen i mitt liv.

Jag utmanar:
Erika! :)

My girls and I, 5 years ago in Italy. Great time, good memories.

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...