10/10/2009

Sluta tänka negativt

Snubblade imorse pa den har artikeln om negativt tankande...

Allt for ofta kommer jag pa mig sjalv med att tanka "idag ar ingen bra dag..." och sa klart blir det da ingen bra dag! Likasa gar jag ofta till jobbet med tankar pa hur trakigt mitt jobb ar, och det ar ju da sjalvklart att det blir trakigt da... Problemen ligger med andra ord mestadels i mitt eget huvud.

Har ar artikelns tips att komma ifran ett negativt tankande (hur jag tolkar dem):

1. Ta 3 djupa andetag
2. Forsok att ta ett steg ifran dig sjalv och observera dina egna problem. Det ar latt att peppa en nara kompis med problem da man ser det fran en annan synvinkel, pa samma satt ska man forsoka se sina egna problem ur olika vinklar.
3. Satt dig emot dina negativa tankar. Om jag nu tycker att mitt jobb ar trakigt ska jag satta mig och gora en lista pa allt som ar bra med jobbet... och ja visst, listan blir faktiskt valdigt lang...

Tipsen ar simpla och nastan sjalvklara men det ar anda langt ifran sjalvklart att man anvander dem nar man som mest behover dem.

Hela sidan "The womens conference" verkar foresten valdigt intressant!

xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...